Picknickbanken Leger des Heils

RC Wageningen steekt handen uit de mouwen

Mede door onze mantelzorgersactie kwamen wij in contact met het Leger des Heils in Wageningen. Zij hebben hier een Ontmoetingswinkel waar mensen terecht kunnen voor gratis kleding, activiteiten, gezelligheid en warme aandacht. Jolanda is daar de drijvende kracht; zij runt de Ontmoetingswinkel op een geweldige manier. Op één van de clubavonden van RC Wageningen heeft Jolanda haar werk toegelicht.

Twee banken

RC Wageningen wilde dit graag steunen. Op Jolanda’s verzoek zijn enkele Rotaryleden onder aanvoering van Albert Schuurman aan de slag gegaan. Samen maakten zij een royale picknickbank en er kwam er een bank waarin tevens speelgoed voor de kinderen opgeborgen kan worden (zie de foto’s hieronder voor de ‘speelgoedbank’).

Peter en Dorus helpen Albert met de klus
Klaar! Peter en Albert testen de bank

Aanbieding banken bij de ‘bestuurswissel’

Bij de bestuurswissel (van de voorzitters) op 3 juli bood RC Wageningen de twee banken aan Jolanda aan (foto hieronder).

Jolanda van de Ontmoetingswinkel neemt de banken in ontvangst

Begin september 2021

Op de stoep voor de Ontmoetingswinkel vormen de banken nu een gezellige zithoek. De banken staan op wielen, zodat ze naar binnen gereden kunnen worden bij sluiting van de winkel.

En hoe bevallen de banken? Heel goed, aldus Jolanda. Zie bijvoorbeeld de foto hiernaast waarbij de picknickbank vol eten en drinken staat. Dit hadden mensen zelf meegenomen om te delen bij de Zumba-les buiten. Binnenkort is er weer zo’n les, maar dan binnen.

Of zie de foto bovenaan dit bericht, waarbij de hele dag de koffie en thee klaar staan en de banken dienst doen als een gezellige zit van de bezoekers. De banken worden elke dag gebruikt.