Steun voor Welkom in Wageningen

Vrijdag 23 september 2022 hadden Oekraïense vluchtelingen en de Wageningse gastgezinnen een super gezellige middag in Wagenings Wijngoed. Een en ander was georganiseerd door Welkom in Wageningen en had als doel om vrijwilligers, opvanggezinnen en vluchtelingen eens goed in het zonnetje te zetten. Ook burgemeester Floor Vermeulen was van de partij. Een lekker glaasje wijn of sap werd geserveerd door Wagenings Wijngoed, terwijl de lekkere hapjes verzorgd werden door Foodtruck Taste. De stilte van de wijngaard werd ingekleurd door de muziek van De Trekvogels (een groep muzikanten met verschillende nationaliteiten) en een zanggroep van acht Oekraïense vrouwen. Het samenzijn werd financieel mogelijk gemaakt door steun van gemeente Wageningen, Solidez en Rotaryclub Wageningen. Lees meer in Stad Wageningen of De Gelderlander.