Vrijwilligersdiner 2024 bij Tuindorp

Bedankje voor vrijwilligers Tuindorp

De vrijwilligers van Speeltuinvereniging Tuindorp beleefden een geweldige avond op zaterdag 20 april 2024. Zij kregen vanwege hun belangeloze inzet voor de speeltuinvereniging een diner aangeboden door Rotaryclub Wageningen. Het diner werd verder gesponsord door het Marin, Columbus schonk een extra lekker kopje koffie en thee.

70 jaar spelen

In het jaar dat Tuindorp 70 jaar bestaat, werden deze vrijwilligers uitgekozen voor het diner dat de Rotaryclub jaarlijks organiseert. Ditmaal in het eigen onderkomen van de vereniging: voor de vrijwilligers bekend terrein, maar nu geheel omgetoverd met mooie gedekte tafels, bloemstukjes en kaarslicht.

Complimenten voor de vrijwilligers, heerlijk eten en vermaak

Na een welkomstwoord van de voorzitter van de Rotaryclub Geert van Rumund, sprak wethouder Guido van Vulpen zijn waardering uit voor de tomeloze inzet van de vele vrijwilligers. Deze vrijwilligers hebben de speeltuin samen opgezet en uitgebreid, en daarmee bezorgden ze vele kinderen in de afgelopen 70 jaar onvergetelijk speelplezier en een plek om elkaar te ontmoeten.
Na de speeches genoten de aanwezigen van het heerlijke viergangendiner (gekookt door de leden van de Rotary). Gert Engelen, al 20 jaar vrijwilliger en sinds 6 jaar voorzitter van Tuindorp: “Het was geweldig, heel feestelijk. We hebben zelf ook wel eens een dinertje, maar zo mooi gedekt en met bediening dat gebeurt niet zo vaak. Het eten was heerlijk en de optredens van bandparodist Monsieur Gerard en Anneke Rot met haar accordeon waren super, iedereen was enthousiast.” Tussen de gangen door speelde Anneke Rot op haar accordeon. Anneke kreeg de hele zaal aan het zingen van oude Nederlandse nummers, waarbij ‘Af en toe gaan pa en moe met ons naar de speeltuin toe’ natuurlijk niet kon ontbreken.

Rotaryclub Wageningen organiseerde eerder diners voor de vrijwilligers van de Voedselbank, voor mantelzorgers en voor de vrijwilligers die vluchtelingen helpen in Wageningen.

Meedoen?

Ook vrijwilliger worden bij de gezellige speeltuinvereniging Tuindorp?
Zie www.speeltuin-tuindorp.nl/doe-mee/ voor meer informatie.