Aandacht voor plastic op Vlegeldag

Woensdag 23 augustus stonden enkele enthousiaste leden van Rotaryclub Wageningen op de Vlegeldag in Bennekom, samen met de club in Bennekom. Ons doel was om ons project ‘end plastic soup’ onder de aandacht te brengen. Op de kraam lagen de puzzels, met de treffende tekening van Henk van Ruitenbeek. De puzzels zijn te koop voor € 19,95 en op de kraam was ook meteen zichtbaar waar wij de opbrengst de verkoop aan besteden; ons bakjesretour project, samen met enkele Wageningse ondernemers.

Met dit project willen we bijdragen aan het verminderen van plastic gebruik. Op onze kraam stond een stapel wegwerkbakjes, die gebruikt worden voor afhaalmaaltijden. De prijsvraag: hoeveel bakjes staan hier, is gewonnen door Axel Claassen (foto). Hij heeft een cadeaubon gewonnen waarmee hij een heerlijke maaltijd met zijn ouders kan afhalen bij Food of Cultures in Wageningen, een van de deelnemende ondernemers aan het bakjesretour project.

Voor wie afvraagt waarom daar ook ‘kerstmannen’ staan: Rotaryclub Bennekom wilde hiermee aandacht krijgen voor het evenement op 9 december 2023: de Santa Run (voor het goede doel: een kraamkliniek in Malawi).