Donatie voor Scouting Die Wiltgraeff

Benefiet Vrijheidsconcert levert € 3375,- voor het nieuwe clubhuis op

In een speciale bijeenkomst op zaterdag 3 februari overhandigde Rotaryclub Wageningen een cheque van 3375,- euro aan een enthousiaste scoutinggroep, ter ondersteuning van de bouw van hun langverwachte nieuwe clubhuis.

Rotaryclub Wageningen organiseerde op 4 november 2023 het Benefiet Vrijheidsconcert in de Junushoff. Hierbij speelde de Marinierskapel der Koninklijke Marine de sterren van de hemel. De winst kwam ten goede aan scouting Die Wiltgraeff en werd afgelopen zaterdag bekendgemaakt. De voorzitter van de Rotaryclub Wageningen, Geert van Rumund, prees de inzet van de scoutinggroep en benadrukte het belang van dergelijke initiatieven voor de jeugd.
“Het is een waar genoegen om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van jonge leiders en avonturiers in onze gemeenschap. De scouting doet fantastisch werk, en wij zijn verheugd om hen te ondersteunen bij de realisatie van hun nieuwe clubhuis.”

Het clubhuis van de scoutinggroep is al jaren oud en nodig aan vervanging toe. De scoutinggroep is dan ook al maanden bezig het benodigde bedrag voor de nieuwbouw bij elkaar te halen. De ontvangen donatie van de Rotaryclub is een mooie bijdrage voor de verwezenlijking van deze dromen.

Binnenkort start er een nieuwe crowdfundingsactie om het laatste deel van het benodigde bedrag bij elkaar te halen. Op www.steunscouting.nl is hier al een actie voor aangemaakt waar mensen nu al kunnen doneren.