End plastic soup puzzel

End plastic soup

Rotaryclub Wageningen gaat met de Duitse Rotaryclub Wipperfürth Lindlar/Romerike Berge aan de slag om iets te doen aan gebruik van wegwerpplastic en de enorme plastic vervuiling!

Hiervoor hebben we een prachtige puzzel ontwikkeld. De tekening is gemaakt door de Wageningse illustrator Henk van Ruitenbeek (die in 2022 de oeuvreprijs won bij de Culturele Ronde).

De tekening is de interpretatie van deze kunstenaar van het probleem van het plastic afval en de wens om hier iets aan te doen. Zo zijn we gestart met het project Bakjesretour. De opbrengst van de puzzel wordt hiervoor ingezet.

Flyer puzzel

Nu te bestellen:
End plastic soup puzzel

Heeft u de puzzel toegevoegd aan de winkelwagen, klik dan op het winkelwagen-icoon rechts bovenaan de pagina om af te rekenen.

Heeft u de puzzel al en/of
wilt u het doel extra steunen?

Bedankt voor uw steun

Ons doel bij dit project is daarom:

• Meer bewustwording van het probleem van eenmalig gebruik van plastic en van plastic (zwerf)afval.
  • Ondersteunen van projecten die de overgang van wegwerpplastic naar herbruikbare verpakkingen stimuleren.
  • Ondersteunen van projecten die het plastic afval aanpakken (afval voorkomen en opruimen).

We sluiten ons zoveel mogelijk aan bij bestaande initiatieven, omdat we denken dat we zo het meeste effect kunnen bereiken. We hebben ons als ambassadeur aangesloten bij het internationale Rotaryproject ‘End Plastic Soup – join us now’

Meer informatie over het doel van de opbrengst van de puzzelverkoop volgt binnenkort. Er zijn al prachtige ideeën en we zijn hard bezig met anderen samen om deze handen en voeten geven. Zo wordt verkend of we met de Wageningse horecaondernemers kunnen komen tot een herbruikbare bakjes voor het afhalen van eten.