Help mee met de actie Nude Schoon

Op zaterdag 17 september steken we met elkaar de handen uit de mouwen om al het (plastic) zwerfafval in de Nude op te ruimen en de straten daar weer schoon te krijgen. Nude Schoon is een initiatief van Rotaryclub Wageningen in samenwerking met Huis van de Wijk de Nude (Solidez) en Wageningen Schoon. We roepen iedereen op om te komen helpen!

Plastic zwerfafval is een enorm probleem; het tast onze leefomgeving én onze gezondheid aan. Dit speelt wereldwijd. Op 17 september wordt daarom zelfs de World Cleanup Day georganiseerd. Wat wij er hier in Wageningen aan doen kunnen? In ieder geval ervoor zorgen dat we in onze eigen buurt het plastic zwerfafval voorkomen of opruimen! Voor Rotaryclub Wageningen is actie ondernemen tegen die ‘plastic soup’ dit jaar een belangrijk thema. Op verschillende manieren wil de club daar iets mee doen. De actie Nude Schoon is de eerste activiteit in de rij.

Nude Schoon op zaterdag 17 september is van 10.00 tot 16.00 uur en start bij het Huis van de Wijk in de Nude, Kortestraat 2 in Wageningen.

Je hoeft niet per se de hele dag mee te helpen, een paar uurtjes is ook al top. Voor ‘prikmateriaal’ wordt gezorgd en voor de deelnemers is er gratis koffie, thee en limonade. Zo’n schoonmaakactie maakt bovendien hongerig. Daarom staat er voor de deelnemers als dank een lekkere kop zelfgemaakte soep klaar en dat smaakt een stuk beter dan de plastic versie :). Aanmelden via e-mailadres (NudeSchoon@gmail.nl), of bij het Huis van de Wijk in de Nude.

Heb je je niet aangemeld, maar heb je toch tijd? Kom dan op de 17e gewoon naar het Huis van de Wijk. Je hulp is zeer welkom.