Projecten 20-21

2020 - 2021
Rotaryclub Wageningen in coronatijd

In het jaar van corona was alles anders. Geen wekelijkse bijeenkomsten op locatie, maar zoom. We houden de moed er goed in en zoeken de mogelijkheden. Normaal kiezen wij juist voor projecten die gericht zijn op mensen. En dat is nu juist lastig met alle beperkingen.

Wat er niet / toch wél doorging

Drie projecten moesten we 2e helft 2020 / 1 kwartaal 2021 uit- of afstellen:

Het vrijheidsconcert 27 april 2020
(gezamenlijk concert Marinierskapel en Duitse Musikkorps der Bundeswehr Siegburg in het kader van bevrijding en onderlinge verbinding) werd uitgesteld naar 2021. Ook het concert van 27 april 2021 kon niet doorgaan; het wordt 2022. Toch heeft ook 2021 nog wat voor ons in petto…  Lees het nieuwsbericht over de uitzending op RTV Rijnstreek.

Diner voor 100 mantelzorgers in de Grote Kerk
Gepland op 31 okt 2020, verzorgd door lokale horeca en opgeluisterd door lokale kunstenaars / artiesten. Alle afspraken waren gemaakt, de eerste mantelzorgers hadden zich aangemeld. Maar door aanzwellende Coronacijfers en nieuwe maatregelen moesten we het diner cancelen. Samenkomen met grotere groepen werd ontraden vanwege infectiegevaar. En natuurlijk willen wij niemand, en zeker niet de mantelzorgers, in gevaar brengen. Het diner is uitgesteld naar 2021 en er is in 2020 een andere actie voor mantelzorgers ingezet, namelijk:

Bloemen- en soepactie voor mantelzorgers.
Bloemen, mooie kaart (gemaakt door 1200 schoolkinderen) plus soep (gemaakt door Vakschool Wageningen) voor Wageningse mantelzorgers (rondgebracht door leerlingen Pantarijn).
Gepland 19 december 2020, maar door lockdown toch weer afgeblazen. Alle voorbereidingen waren al getroffen. De actie is weer opgepakt in het voorjaar 2021. De bloemenactie voor mantelzorgers april 2021!